måndag 8 september 2014

Smitten - 131 Angstrom

Idag blev jag tvungen att göra en dubbel Blå Måndag hos NailMe!
Allt för att Smitten Polish gör så gudomliga lack! Jag fick lust att göra en Wayne's World och skrika "I'm not worthy!" när jag idag fick hem två lack från höstkollektionen.

Detta är alltså det ena, 131 Angstrom. Jag tänker anta att det handlar om en våglängd som ofta återges i teal (inom astrofysik). För - ja, ni kan ju se lacket på bilderna. En Ångström är för övrigt 10−10 m, enheten är döpt efter svenske fysikern Anders Jonas Ångström (jo, jag är naturvetare...däför tyckte jag namnet var extra skoj)

Tealblå alltså, med en del gröna toner och massor av mikroglitter. Grymt vackert!

Jag ville säkra upp här så därför la jag ett lager av a englands Saint George som bas och sen ett lager 131 Angstrom, allt toppat med två lager Seche Vite så det blev slätt. Inga problem med formulan.

Dagsljus:

 Lampa:


In English
Today I had to make a double Blue Monday at NailMe!
All because of Smitten Polish making such divine polishes! I was greatly tempted to do a Wayne's World and just scream "I'm not worthy!" when I today received two polishes from the new autumn collection.

So, this is one of them, 131 Angstrom. I'm just supposing that the name relates to the wavelength that is typically colourized in teal. Because - well, you can see the polish in the pictures. One Ångström corresponds to 10−10 m, it's named after the Swedish physicist Anders Jonas Ångström.

So, teal blue, with some green shiftings and  lots and lots of micro glitters. So beautiful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar