onsdag 19 februari 2014

Smitten - A Wedding Dress That Isn't Bright Turquoise

Nog ett slags rekord i långt lacknamn? Det här är i alla fall ett jättefint lack och även om det skiftar mycket mellan grönt och blått så tycker jag och de jag frågat att det är mest grönt. Så - här är vi nu, Grön Onsdag.
Det här är ett lyckligt och somrigt lack, grönturkost med vackert guldskimmer och ibland ser man också hur det skimrar i rött/rosa. Egentligen är detta också ett rätt skirt lack men eftersom jag inte var på humör för transparent färg så la jag ett lager av a englands pigmentrika Galahad i botten och sen två lager av A wedding....

Otroligt nog dök solen upp! Så här är en solbild, som dessutom är den bild som är mest färgrätt: 


 Stark lampa:
 Stark lampa:


4 kommentarer:

  1. För mej är det blått, men man kan inte lita på gamla tanters syn;) har jag hört.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, jag tyckte också de var svårt att färgbestämma så jag frågade flera för säkerhets skull. Även jag tyckte det var mest blått mellan varven så det är nog mer en ljusfråga än hur nåns syn är funtad ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Verkligen! Tyvärr lyckades jag inte få med det röda som skimrade upp ibland.

      Radera