fredag 13 september 2013

Linda Johansen - Razzle Dazzle

Två fredagar i rad firar jag holofredag med lack som heter Razzle Dazzle. Undrar om namnet kommer från musicalen Chicago eller kommer nån annanstans ifrån? Denna variant är av märket Linda Johansen, som är ett norskt lackmärke. Nog det enda norska jag har, tror jag, köptes via Norway Nails och ingår i kollektionen Nail Candy.

Det är oavsett ett av mina favoritlack. Det har bra formula*, sitter bra och är dessutom väldigt snyggt. Den lila färgen skiftar mellan att vara mer lilalila och rödlila, som ni kan se på bilderna. Se bara vilken skillnad det är mellan färgen i inomhusljus och i lampsken. Holot har varma färger, som en regnbåge med ett guldskimmer över, vilket jag nog inte sett hos nåt annat hololack. Det här är tre lager. Att manikyren har flagat lite i en kant beror på att jag diskade efter gårdagens middag, absolut inget med lacket.

Ni kanske undrar lite över * vid formulan? Jo. Jag har haft detta lack ett antal gånger och aldrig haft några problem med appliceringen. I vanliga fall har jag Orlys Bonder som underlack men igår blev det OPI Natural Nail Strengthener och det ville sig inte riktigt med detta lack. Helt plötsligt började det visa, visserligen hanterbara, tendenser till holosjuka. Så nästa gång får jag komma ihåg att köra på Bonder.

I inomhusljus:
 I lampsken:
 I dagsljus:
 I solsken:

4 kommentarer: