onsdag 7 augusti 2013

Zoya - Zuza

Idag är det dags för Grön Onsdag igen. Passande nog har jag ett lack som jag köpte via Grön Onsdag-Karins Nailmail förra året. Det är väl ganska precis ett år sen eftersom det är Zoya som är månadens märke på Nailmail igen. Just nu sitter jag faktiskt och funderar över vilka Zoya det ska bli i år, har sett en del supersnygga swatchar, så....

Zuza är i alla fall ett skimrande, på gränsen till frostigt, blågrönt lack. Det är nästan lite kritigt vid
 appliceringen och kräver tre lager för att bli riktigt snyggt.

Här är det i dagsljus:


 och här i solen på balkongen, solen tar fram mer av det gröna:

 
Färgen är vad jag skulle vilja kalla Medelhavsvattenturkos, med andra ord känns det väldigt somrigt och härligt.
Som en liten anekdot kan nämnas att när jag åkte tåg och hade det här lacket så tittade konduktören på min biljett som jag höll fram, tittade till igen och utbrast "Men vilka fantastiskt fina naglar!". Tittade på nästa biljett, kom tillbaka och sa "Jaa, verkligen jättefina" innan turen genom vagnen fortsatte. Första och enda gången det har hänt :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Zoya är väldigt duktiga på skimmer, det är ju ett gammalt djungelordspråk :)

      Radera