onsdag 31 juli 2013

Maybelline - Hyper Jade Greenwich

Ja, detta är mitt första bidrag till Karins Gröna Onsdag.
Förutsatt att inget mer hinner gå fel, alltså... Jag hade bestämt att jag ville ha ett jadegrönt lack så jag tänkte plocka fram en gammal goding, OPI Jade is the new black. Det lacket hade skiktat sig, inte med färg nedtill och klart upptill som lack brukar bli utan själva färgen hade blivit en gradient i flaska; mer blågrönt upptill och gulgrön nedtill. Jag lyckades inte heller få dem att bli ett igen trots skakande.Har nån annan råkat ut för nåt liknande?
I alla fall. Nähä. Rotade runt i Helmern och fiskade upp ett otestat jadegrönt, Color Club Edie. Kul! tänkte jag.
Men nä igen. Hemsk formula. Efter tre lager var det fortfarande skirt och dessutom flammigt, hade det åtminstone bara varit skirt hade det väl gått an. Bara att ta bort igen. Mer kringrotande i Helmern och detta lack dök upp, present från ett par kompisar, som jag nästan hade glömt. Och då, till sist.

Ett högblankt och tjusigt lack, Seche Vite behövdes absolut inte för glansen. Här är det tre lager men med lite kortare naglar klarar man sig antagligen med två, inga problem alls med appliceringen.

 Här syns det i gråregnigt ljus:
 Här i lampsken:

Överlag ett väldigt trevligt lack och jag gillar färgen väldigt mycket. Det är sällan jag själv köper nagellack från de stora sminkmärkena faktiskt, det är mest Isadora som då och då hamnar på inköpslistan i så fall. Ja, och apropå inköpslista så har jag verkligen inte hållit köpstoppet sådär jättebra....

Idag kom dessa två skönheter från Edgy Polish, a englands Rose Bower och Darling Divas Little Red Corvette. Plus att jag igår kan ha råååkat inhandla två av Smitten Polish nya lack... det enda karaktärsstarka där var att bara köpa två när det var både fina färger och roliga namn.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag blev positivt överraskad. Tyvärr upptäckte jag vid borttagningen att den inte ville släppa nageln riktigt så nästa gång blir det två lager baslack.

      Radera